Custom Trucks Of The O' So Dirty South


    painting the interior

    Share
    avatar
    02Dime

    Posts : 347
    Reputation : 3
    Join date : 2011-04-05
    Age : 28
    Location : Columbus, Ga

    painting the interior

    Post by 02Dime on Tue Apr 19, 2011 2:20 pm

    Whats a decent paint to use for spraying interior pieces? Been thinking about doing this forever, just can't decide.
    avatar
    Popps

    Posts : 213
    Reputation : 1
    Join date : 2011-04-18

    Re: painting the interior

    Post by Popps on Tue Apr 19, 2011 2:40 pm

    You wanting to do it Cheap (Spray Can) or Decent (Base coat, Clear coat)?
    avatar
    02Dime

    Posts : 347
    Reputation : 3
    Join date : 2011-04-05
    Age : 28
    Location : Columbus, Ga

    Re: painting the interior

    Post by 02Dime on Tue Apr 19, 2011 3:23 pm

    honestly idk right now. i have access to a spray gun.. just dont know if i wanna go through the hassle. how much would the decent paint cost?
    avatar
    Popps

    Posts : 213
    Reputation : 1
    Join date : 2011-04-18

    Re: painting the interior

    Post by Popps on Tue Apr 19, 2011 6:07 pm

    That would all depend on what paint company you pick and color. Basically its the same paint you would put on the outside of your truck. If you go base coat Clear coat then you will need to put a plastic adhesive promoter on it then prime it. If ya want to go cheap then just buy some Plastic paint like rustoleum from your local Home Depot. It sticks really well. Just limited on the colors.
    avatar
    02Dime

    Posts : 347
    Reputation : 3
    Join date : 2011-04-05
    Age : 28
    Location : Columbus, Ga

    Re: painting the interior

    Post by 02Dime on Tue Apr 19, 2011 7:07 pm

    theres to much i wanna do, and not enough funds lol..shit sux. so i gotta pick what would be best for now and go from there
    avatar
    DMAC
    Admin

    Posts : 1041
    Reputation : 7
    Join date : 2011-03-24
    Age : 27
    Location : Picayune, Mississippi

    Re: painting the interior

    Post by DMAC on Sun Apr 24, 2011 11:10 pm

    Switches


    _________________
    avatar
    Dragginmytaco

    Posts : 100
    Reputation : 3
    Join date : 2011-03-24
    Age : 31
    Location : Picayune, MS

    Re: painting the interior

    Post by Dragginmytaco on Mon Apr 25, 2011 2:18 pm

    Speaking from experience...don't take the "works for now" road if you can help it..
    avatar
    02Dime

    Posts : 347
    Reputation : 3
    Join date : 2011-04-05
    Age : 28
    Location : Columbus, Ga

    Re: painting the interior

    Post by 02Dime on Mon Apr 25, 2011 3:02 pm

    meant which thing i wanna do to my truck first would be best, not which way. basically i was between rims, lowering the truck, or baggin it. Going with rims first, then probably bags
    avatar
    DMAC
    Admin

    Posts : 1041
    Reputation : 7
    Join date : 2011-03-24
    Age : 27
    Location : Picayune, Mississippi

    Re: painting the interior

    Post by DMAC on Tue Apr 26, 2011 7:07 am

    We painted Dragginmytaco's Speaker box in his truck by getting paint from out Local PPG store. I think that he already had the clear and we sprayed it. IT turned out hella good. I recomend doing it that way for sure.


    _________________
    avatar
    L0W5T3N

    Posts : 338
    Reputation : 0
    Join date : 2011-03-26
    Age : 30
    Location : Carriere, Mississippi

    Re: painting the interior

    Post by L0W5T3N on Tue Apr 26, 2011 11:10 am

    id def go with rims first, then you know what you need to do to lay frame.


    _________________
    1993 Chevy S10 Custom
    avatar
    fatnlowtahoe504

    Posts : 161
    Reputation : 0
    Join date : 2011-03-25

    Re: painting the interior

    Post by fatnlowtahoe504 on Thu May 26, 2011 5:30 am

    i have a few pieces painted in mine and am prob going to do more before scrapin', just please when yall paint interior sand ALL the texture out and use good paint and clear....hate to see when people just scuff pad and spray it, makes it look like garbage with the texture still in it lol....vent

    Sponsored content

    Re: painting the interior

    Post by Sponsored content


      Current date/time is Tue Nov 21, 2017 5:58 am